Kalbos mokymasis… NE nuo pirmadienio
Pradedu mokytis!
Nuo pirmadienio.
Nuo kito pirmadienio.
Nuo rytojaus.
Antroje dienos pusėje.
Tuoj.
Kelias nuo noro / sumanymo iki tikslo lyg ir nesudėtingas, tačiau pažiūrėkite, kiek frazių skiria žodžius „pradedu mokytis“ ir „tuoj“. O ir „tuoj“ nereiškia „po kelių minučių“. Tai gali užsitęsti, ir vėl iš lūpų sklinda tokios frazės kaip „nuo pirmadienio“ ar „nuo kitos savaitės“. Kalbos mokymasis irgi kažkodėl patenka į užburtą laiko tėkmę – rodos, reikėtų atlikti vieną kitą užduotį, bet prabėga diena, savaitė, mėnesis…
Tingiu.
Sudėtinga.
Reikia, bet neįdomu.
Ką tik paminėti dalykai sukelia neigiamą reakciją, tarsi atitraukia nuo kalbos mokymosi. Vertėtų aptarti sudėtingumo ir (ne)įdomumo kriterijus.
Kodėl teigiama, kad kalbos mokymasis sunkus ir nuobodus? Todėl, kad nuo senesnių laikų likusi tokia nuostata. Vadovaujamasi ne pačia maloniausia patirtimi, kai kalbos įsisavinimas suprantamas kaip nežinia koks „kalimo“ laukas.
Nesiseka.
Nesuprantu.
Niekaip neišmokstu.
Neprisimenu.
Nežinau.
Tai dar keletas žodžių, iliustruojančių nuotaiką, kai mokomasi ne pačiais efektyviausiais būdais. Vieną kartą lyg ir įsimenama, o kitą kartą reikia bandyti „iškalti“ iš naujo. Arba vis bandoma perprasti tam tikrą taisyklę, bet ji atrodo nepalenkiama.
Šaunu!
Oho!
Prisimenu, ko mokiausi!
Kaip paprasta!
Kaip įdomu!
Štai ką sako žmonės, atradę šiuolaikiškus užsienio kalbos kursus. Tada užsienio kalbos mokymasis įgauna kitokį „charakterį“. Vietoje nuobodulio atsiranda įdomumas, vietoje keblumų atsiranda išsprendžiami uždaviniai, vietoj trumpalaikio informacijos išsaugojimo – gerai įsimenama informacija. Viskas pakrypsta į gerąją pusę. Net jei anksčiau žodis „mokytis“ siejosi su tuo, kas negatyvu, situacija kinta. Vietoj susiraukimo atsiranda šypsena.
Galite paklausti, kodėl kalbos mokymasis toks svarbus. Atsakymas: todėl, kad tai praverčia įvairiausiose srityse ir situacijose. Ieškant darbo ar ruošiantis į kelionę užsienio kalbos mokėjimas – netgi ne privalumas, o būtinybė. Kitas dalykas – gebant skaityti kitos kalbos tekstus prieinami platesni informacijos šaltiniai. Tad interesai neapribojami viena kalba, plečiamas akiratis.
Mokymasis asocijuojasi su inteligentiškumu, su pastangomis, su norais ir jų įgyvendinimu. Jei kas paklaustų, koks žmogus yra inteligentiškas, tai užsienio kalbos mokėjimas būtų viena iš atsakymuose pateikiamų savybių.
Apžvelkime, kiek visokiausių frazių pateikėme keliomis pastraipomis aukščiau. Tema startavo nuo Pradedu mokytis! Nuo pirmadienio. Nuo kito pirmadienio. Nuo rytojaus. Antroje dienos pusėje. Tuoj. Pati pirmoji frazė – optimizmo apraiška. Deja, kuo toliau, tuo optimizmo mažiau. Blogėjančią situaciją įvaizdina Tingiu. Sudėtinga. Reikia, bet neįdomu. Paveikslas niūresnis. Ir optimizmo nepadaugėja: Nesiseka. Nesuprantu. Niekaip neišmokstu. Neprisimenu. Nežinau. Užsienio kalba įgauna „baubo“ pavidalą. Atsiduriama tarsi klaidžioje vietoje, kur niekas neaišku.
Tuo šią temą ir baigtume, bet…
Šaunu! Oho! Prisimenu, ko mokiausi! Kaip paprasta! Kaip įdomu! Atgyja optimizmas. Nuotaika pasitaiso, nes geri mokytojai, geri kursai ir veiksmingas kalbos mokymasis – tarsi naujų kelių atvėrimas, tarsi pragiedrėjimas.
Jei jau panorote išmokti, jei anglų ar kita užsienio kalba tapo aktuali, geriausia nepasikliauti tuo stereotipiniu „nuo pirmadienio“. Ir tai tikrai įmanoma. Ir netgi nėra sudėtinga.
Leave a Reply