Kodėl TV nerodo vaikiškų drabužių reklamų?
Drabužiai vaikams – klausimas, svarbus kiekvieniems tėvams. Nesvarbu, ar vaikui dveji metukai, ar dvylika, aprangos pasirinkimo reikšmė neblėsta. O šįkart įdomu panagrinėti vieną temą – kodėl drabužiai vaikams nereklamuojami ar beveik nereklamuojami per televizorių? Juk tos dvi raidės – TV – tokios populiarios…
Aptarsime prielaidas, kodėl vaikiška apranga nėra TV reklamos objektas. Visi svarstymai – teoriniai, neparemti konkrečia statistika ar šaltiniais, tačiau apgalvoti žvelgiant į reklamos diskursą iš bendro išprusimo.
Drabužiai vaikams yra prieštara reklamos taisyklėms? Tai produktas, kuriam negalioja įprastos reklamos taisyklės. Skatinimai čia neduoda tiek naudos, kaip kitose srityse. Tėvai kritiški, neperka bet ko, todėl ir TV reklama ne visada būtų tikslinga. O kaip žinote, ji brangi, eterio minutės nepardavinėjamos pusvelčiui. Juk tuomet, kai kalbama apie eterio kainą, reakcijos štai tokios: oho, tai bent kaina, ypač brangu!
Didelė reklamos kaina. Kaip ką tik užsiminta, įtakos turi reklamos kaina. Gamintojai ir pirkėjai supranta, kad yra ir kitų reklamos kanalų, pavyzdžiui, internetas. Stengiasi optimaliai naudoti lėšas ir skelbiasi ten, kur atrodo tikslingiausia.
Įsivaizduokime iš tokios pozicijos: vienas vaikiškas drabužis kainuoja, tarkim, dešimt eurų. Kiek reikėtų parduoti, kad reklama TV eteryje atsipirktų?..
Geriems dalykams reklamos nereikia? Šitoks klausimas kyla pamąsčius, kaip žmonės šnekasi ir kaip vieni kitiems rekomenduoja prekes ar paslaugas. „Įsigijau štai tokį televizorių, nuostabiai rodo, puikiai tiko kambaryje.“ „Tas automobilis – tikras stebuklas. Puikiai važiuoja, gražiai atrodo. O kad žinotum, kokios mažos degalų sąnaudos!“ „Iš anos parduotuvės pirkau sportbačius, likau labai patenkintas, tai ir tau rekomenduoju.“ „Puiki knyga, skaičiau ir negalėjau atsitokėti. Autoriaus stilius nepakartojamas. Koks siužetas!“ „Kompiuteriui jau treji metai ir vis puikiai veikia. Nė karto nebuvo pavedęs.“ Štai tokių liaupsių pasitaiko ir kalbant apie vaikiškus drabužius bei jų parduotuves.
Vis dėlto kiek drąsu teigti, kad geriems dalykams nereikia reklamos. Juk reklama – ne vien skatinimas, bet ir žinomumo didinimas. Jeigu apie prekę niekas nežino, tai kaip ir kas pirks?..
Internetas – palankiausia reklamos terpė? Atsakymas į klausimą, ar palankiausia reklamos terpe laikytume internetą, skambėtų dvejopai. Lyg ir taip, palanku reklamuotis virtualioje erdvėje. Kita vertus, sunku pasakyti, ar palankumas yra aukščiausio laipsnio. Tačiau vienas dalykas neabejotinai aiškus: drabužiai vaikams internetu parduodami palyginti nebrangiai. Hm, bet nebrangu yra prastos kokybės sinonimas? Ne visada. Priimtina kaina ir dėmesio vertas produktas – realybėje pasitaikantis derinys.
TV reklama – TV fanams? Jauni tėvai – ne TV fanai? Kalbant apie TV reklamas ir vaikiškus drabužius kyla prielaida, kad jauni žmonės, auginantys mažus vaikus, nėra labai įnikę į TV laidas ar filmus. Daugiau laiko praleidžiama internete, nei gilinantis į muilo operos jausmų dramas. Kai kurie žmonės apskritai televiziją vertina kritiškai.
Pristačius prielaidas ir išrutuliojus keletą minčių, vertėtų pridurti, kad drabužiai vaikams nėra ta prekė, į kurią numojama ranka. Ir tai puiku. Kodėl? Todėl, kad kokybiški drabužėliai lemia mažųjų komfortą ir turi įtakos sveikatai. Perkant domimasi, iš kokių medžiagų apranga pasiūta, siekiama išvengti alergijos.
Beje, jeigu renkatės prekes internetu, verta užsiminti, kad tose elektroninėse parduotuvėse, kuriose randama vaikiškų drabužių, dažnai pasitaiko ir kitų naudingų produktų, pavyzdžiui, sauskelnių. Tai ypač aktualu tėvams, auginantiems skirtingo amžiaus vaikus. Vienam nuperkama sauskelnių, kitam drabužėlių ir pan. O prekių kainos kai kada priverčia susimąstyti: nejaugi tikrai TIK TIEK kainuoja?
Leave a Reply