Sveikata

Streso ir depresijos mažinimo būdai

Stresas yra šiuolaikinio gyvenimo tempo nuolatinis palydovas. O jei žmogus ilgą laiką patiria stresą ir nesiima jokių priemonių, kad jį suvaldyti, tuomet atsiranda apatija, profesinio perdegimo simptomai, ko pasekoje yra susergama depresija. Todėl būtina žinoti, pagrindinius būdus, kaip būtų galima sumažinti stresą ir sau padėti:

  1. sumažinkite triukšmo lygį savo erdvėje. Mes nuolat gyvename triukšme ir tiesiog jau esame tiek prie jo pripratę, kad nebefiksuojame informacijos srauto, kurį gauname iš socialinių tinklų, TV ir supančios aplinkos. Moksliniai tyrimai įrodė, kad kuo daugiau naršome internete ir praleidžiame laiką socialiniuose tinkluose, tuo daugiau streso patiriame ir jaučiamės nepilnaverčiai, nes nesąmoningai lyginamės su kitais, kurie save pozicionuoja kaip ypač sėkmingus ir daug pasiekusius žmones. Tad informacijos “dieta” tikrai gali padėti jaustis geriau ir sumažinti streso lygį. Reiktų susikurti mažas tradicijas ar laikytis disciplinos – pasidaryti vakarą ar dieną be išmaniojo telefono ir jokių socialinių medijų.
  2. Subalansuokite savo mitybą ir sekite ką, ir kiek valgote. Ne veltui yra sakoma, kad mūsų žarnynas yra antros smegenys. Todėl būtina tinkamai juo pasirūpinti ir stengtis aprūpinti organizmą visomis reikalingomis maisto medžiagomis, mineralais, vitaminais bei gerosiomis bakterijomis. Nuo jo veiklos priklauso ne tik mūsų išvaizda, sveikata, bet ir emocinė būsena. Tad nepamirškite į savo racioną įtraukti daugiau įvairių spalvų vaisių ir daržovių, šviežios žuvies, riešutų, kokybiškos mėsos ir termiškai neapdorotų produktų. Taip pat reiktų nepamiršti gerti pakankamai vandens.
  3. Kvėpuokite! Iš pirmo žvilgsnio toks patarimas, gali skambėti šiek tiek keistai, nes mes kvėpuojame visą savo gyvenimą. Tačiau niekada nesusimąstome, kad sąmoningas kvėpavimas yra gyvybiškai svarbus, ne tik aprūpinant mūsų organizmą deguonimi, bet ir efektyviai veikia norint suvaldyti savo jausmus stresinėse situacijose. Tad išmokus tinkamų kvėpavimo pratimų galima sau padėti be aplinkinių pagalbos.